Instagram Instagram

باران سلامت می کند

دوست دارم من باشم و

یک روز سرد ِ بارانی

خدایی هم باشد

و هوایی آغشته

به اشک های آسمانی

در دیاری از سرسبزی و دلداده ی علوی

زیر باران روم

در کنار نازنین مردمانم

بدون هیچ چتر و بارانی!!!

هر چه باشی

چه خوب، چه بد

باران با نوای نمناکش

سلامت می کند!!!

*** *** ***

پی نوشت: این شعر محصول مشترکی بین اینجانب و یکی از دوستان شاعر توانمند کشورم، مهندس حمید مظلومی عزیز هست. که اگر او یاری ام نمی کرد نمی توانستم این ایده را در قالب شعر به نگارش در بیاورم.

درباره آنچه که می نگارم
مشترک وبگاه سلیم النفس شوید

    آدرس ایمیل خودتان را بگذارید تا آخرین مطالب «سلیم النفس» به صورت خودکار برایتان ایمیل شود.

نـوا و نـما

به مناسبت دوازدهمین سالگرد درگذشت مرحوم مهندس سید مسیح سلیم بهرامی نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی

کلیپ شماره یک

کلیپ شماره دو


نماینده مردم شهرستان ساری و میاندرود در دوره ششم مجلس شورای اسلامی

کلیک نمایید

آرشیو تاریخی

به نام جوانگرایی ، به کام بازنشستگان

پنجشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۱، ۰۹:۳۵ ق.ظ

 

چند روز دیگر به روز تولد حضرت علی اکبر (ع) به عنوان روز جوان نزدیک می شویم.از همین رو یاد نامه ای که چند سال پیش در اوایل دوران جوانی به رهبر معظم انقلاب نوشتم افتادم که در انتهای نامه از ایشان طلب نصیحت پدرانه کردم. حضرت آقا هم با ذکاوت خاص خودشان ما را از نصایح خود بهره مند ساختند:

« قدر نیرو و استعداد را در دوران جوانی بدانید و تا ممکن است،  به علم و عمل صالح بپردازید. فردای این کشور و این انقلاب به شما جوانان برومند نیاز دارد. با یاد خدا و استمداد از او خود را برای آن آماده کنید. انشاالله موفق باشید»  

سید علی خامنه ای   ۲/۶/۸۱

 

¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤

 

عدالت عزیزترین لغت و در عین حال پر معنا ترین کلمه در میان جامعه بشری از ازل تا ابد بوده و خواهد بود. عدالتی که با شنیدن واج واج آن به یاد اسوه عالم بشریت، حضرت امیر المومنان، علی علیه السلام  می افتیم و به عنوان معیار ، در زندگی امروزی از آن بهره می بریم. عدالتی که با پیروزی مکتب جمهوری اسلامی بر مکتب اومانیستی و طاغوتی، بار دیگر به حد اعلای توجهات عام رسیده و تا حدی پیش رفته که در سایه توجهات خاص مقام معظم رهبری، دهه پیش رو را با عنوان دهه عدالت و پیشرفت نامگذاری نهاده است.

لازمه های پیشرفت هر کشور در سایه عدالت اجتماعی آن صورت می گیرد. پیشرفتی که با تفکر ناب جوانان و بهره گیری از تجربه بزرگان، می تواند چرخه پیشرفت کشور را کامل کند و در مسیر تعالی جامعه گام های استواری بردارند.

اما در گوشه و کنار شاهد عزل و نصب های افراد بازنشسته ای هستیم که بجای آنکه از مناصبشان خداحافظی کنند، متاسفانه در مناصب جدیدی منصوب می شوند که این عمل از چند زاویه قابل تامل و بررسی است. مسئله اولی که می خواهم به آن بپردازم، مسئله جوانگرایی است که امروزه بعضا در حد شعار از آن استقبال می شود. وضعیت حال کشور ما از لحاظ نیروی کار جوان دارای غنای خاصی است که باید در قسمتهای مربوطه از آنها استفاده شود. جوانهایی که بعضا دولت برای تحصیل و آموزش آنها هزینه های هنگفتی خرج می کند تا بتواند در بخشهای مورد نظر از آنها استفاده نماید. حال آنکه با انتصاب چنین افرادی، باعث ایجاد فضای یاس و ناامیدی در قشر تحصیلکرده جوان ما می شود.

جوانی یعنی حسن اعتماد در انجام کارها و خطر را به جان خریدن و فکر نو و متناسب با نیاز روز  بستر سازی کردن و همچنین نیرویی تازه نفس برای پیشبرد اهداف انقلاب می باشند، پس باید قدر این نیروی کار ارزشی را دانست و توجهی در خور شایسته از آنها داشت.

مسئله مهم دیگری که شاید توجیهی در انجام این عمل می توان در نظر گرفت ، بحث تجربه این افراد می باشد. تجربه ای که حاصل یک عمر تلاش و کوشش بزرگان بازنشسته ما حاصل گشته و باید با ساز و کار خاصی آنرا به نسل جوانمان منتقل کرد. هر چند بهتر است سازمان یا نهادی متولی انتقال این تجربیات گردد که برای انتقال آن می توان با جمع آوری تجربیات بازنشستگان در قالب وبسایت ، کتاب ،بروشور، مقاله، مجله و همچنین ایجاد کارگاههای آموزشی ، یافته هایشان را به نسل جدید ارائه داد، که علاوه بر ایجاد منبع در آمدی برای عزیزان بازنشسته ، می تواند باعث حرکت پیوسته در جهت رشد و تعالی کشور گردد. این راه حل شاید یکی از هزاران راه حلی باشد که می توانیم از عزیزان بازنشسته خود بهره ببریم و ارج و منزلت آنان را حفظ کنیم ولیکن حضور این افراد در مناصبی که پس از پایان دوره خدمت بایستی آنرا ترک کنند، خود منجر به بروز بی عدالتی در جامعه و همچنین مقدمه ای بر ایجاد فضای یاس و ناامیدی در میان جوانان می گردد.

طبق روال این سالها روز تولد شبیه ترین فرد به رسول خدا از لحاظ گفتار و منش و رفتار، حضرت علی اکبر (ع)، با نام روز جوان در نظر گرفته شده است ، شایسته است در این روزها خوش یمن و مبارک، نگاهمان به جامعه جوانان را از حد شعار خارج کنیم و آنان را با نگاه حسن اعتمادانه بپذیریم و از بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی پیشگیری نماییم. جوان امروز نیاز به حسن توجه بزرگان خود دارد که در فضای وفاق و همدلی و با تعامل دو نسل می توان به قله های عدالت و پیشرفت دست یابد. امیدورام مدیران دستگاههای اجرایی،چه استانداری و چه فرمانداری و چه شهرداری و سازمانهای متبوع، نسبت به این زنگ خطر توجهی خاص بنمایند.انشاالله

 بازتاب: شمال پرس | طراوت نیوز

۹۱/۰۴/۰۸

تعداد نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پیشنـهاد سـلیم النفس!

پدر...

مسیح عشق و جوانمردی

نوروز با عطر گل یاس

یک جامانده از اربعین

ما آمده ایم!

فدای چشمان گریان مادر شهید گمنام

سید مسیح در اوج به اوج آسمان ها رفت

سفر به انتهای صفر

نلسون ماندلا | Nelson Mandela

بلندترین شب تاریخ

امنیت ما در نگاه اقتصادی آقای رئیس جمهور

باران سلامت می کند

محرم در تکرار معنا پیدا می کند

میم مثل مادر، میم مثل مرضیه زهرا (س)

آقای اوباما! به فال حافظ عمل بنما!

جاده جنگ

نوروز نامه

نماینده ای که چپ و راست او را سلیم النفس می دانستند!

مرد روزهای خاکستری! تو را دوست داریم!

نینوا با نام حسین (ع) کرب بلا گشت

راستش را بگو

آیا من در میدان مبارزه، همان مهره سرباز در صفحه ی شطرنجم؟

شاه بی شین

آنقدر در خورشید زل بزنید تا چشمانتان بسوزد!

اقتصاد مقاومتی حتی در دوران مشروطیت

نماینده ساری: خیابان های ساری مال زمان ارابه وگاری بود!

به نام جوانگرایی ، به کام بازنشستگان

خرداد، آغازگر تفکر سلیم بهرامیست!

تفاخر فرهنگی یا اجبار فرهنگی ، مسئله اینست؟

حقانیت اسلام

بیایید یک هفته، بطور آزمایشی به این حدیث عمل کنیم!

به خدا مادرم، حضرت زهرا(س) را از این خطبه شناختم!

در سال « تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» ، به چه مواردی توجه کنیم؟

من شخصا اعلام می کنم به این فرد در انتخابات رای نمی دهم !

چرا سلمان رشدی باید بمیرد؟

مسیحای عشق و جوانمردی

ای دو سه تا کوچه زما دورتر ، ای شهیدان زنده ، سلام

سید مسیح تو را نماد چه بخوانم؟

سید مسیح

مهندس سید مسیح سلیم بهرامی

سلیم بهرام برفی

تمام مطالب نوشته شده در سلیم النفس، مختص به این سایت بوده و هرگونه باز انتشار آنها فقط با کسب اجازه و ذکر منبع و درج لینک بلا مانع است.
Copyright 2007-2013,Website and Publishing Rights Reserved By Salimonafs.IR ©