Instagram Instagram

باران سلامت می کند

دوست دارم من باشم و

یک روز سرد ِ بارانی

خدایی هم باشد

و هوایی آغشته

به اشک های آسمانی

در دیاری از سرسبزی و دلداده ی علوی

زیر باران روم

در کنار نازنین مردمانم

بدون هیچ چتر و بارانی!!!

هر چه باشی

چه خوب، چه بد

باران با نوای نمناکش

سلامت می کند!!!

*** *** ***

پی نوشت: این شعر محصول مشترکی بین اینجانب و یکی از دوستان شاعر توانمند کشورم، مهندس حمید مظلومی عزیز هست. که اگر او یاری ام نمی کرد نمی توانستم این ایده را در قالب شعر به نگارش در بیاورم.

درباره آنچه که می نگارم
مشترک وبگاه سلیم النفس شوید

    آدرس ایمیل خودتان را بگذارید تا آخرین مطالب «سلیم النفس» به صورت خودکار برایتان ایمیل شود.

نـوا و نـما

به مناسبت دوازدهمین سالگرد درگذشت مرحوم مهندس سید مسیح سلیم بهرامی نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی

کلیپ شماره یک

کلیپ شماره دو


نماینده مردم شهرستان ساری و میاندرود در دوره ششم مجلس شورای اسلامی

کلیک نمایید

آرشیو تاریخی

آقای اوباما! به فال حافظ عمل بنما!

سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۵۲ ق.ظ

چند روز مانده به سال هزار و سیصد و نود و دو، مطابق سالهای پیش شاهد پیام نوروزی رئیس جمهور اوباما بوده ایم. پیامهایی که اگر گذرا به تک تک آنها بنگریم، به این حقیقت دست پیدا خواهیم کرد که در طی هر سال، مقاصد شومشان به مانند تیری به سنگ سخت برخورد می کند و در پایان سال با خنده ای دیپلماتیک و کاذبانه پیامهای دوستی و شادباش برای ملت ایران رهسپار می کنند.

برادر اوباما! پیام واصله تان به دست اینجانبان رسید و اینجانب می خواهم از این فرصت استفاده کنم و به شما پیام نوروزی و بهاری بدهم. پیامی که غاطبه ی مردم ایران در برخورد با رفتار و حرکات و سکنات غیر منصفانتان، به شما خواهند داد.

برادر عزیز! شما در قسمتی از پیامتان بیان کردید:

«رهبران ایران می گویند برنامه هسته ای آنها برای تحقیقات پزشکی و تولید برق است. اما تا کنون نتوانسته اند جامعه جهانی را متقاعد کنند که برنامه هسته ایشان صرفا مقاصد صلح آمیز دارد. برای همین جهان در عزمش برای حل این موضوع متحد است.»

شنیده ام بعد از ارسال این پیام، عازم سفر به سرزمین های اشغالی فلسطین هستید، که انشاالله سفری پر خیر و برکت برای شما و ملتین باشد. اما سوال اینجاست که سالهاست جامعه جهانی در مورد سایت هسته ای دیمونای اسرائیل در خواست بازرسی داشتند و نگرانی هایی در رابطه با وجود بیش از 200 کلاهک هسته ای در این مرکز برای جامعه جهانی وجود دارد. اما تا کنون هم پیاله و هم پیمانتان اجازه بازرسی به ماموران سازمان انرژی اتمی نداده و هر دو دیدگانتان را در قبال این نگرانی جامعه جهانی بسته اید و در قبال مسئله هسته ای ایران، خودتان رجب طیب اردوغان را به سوی ایران رهسپار کردید تا فتوای مقام معظم رهبری در مورد حرام بودن استفاده از این نوع سلاحها را برای شما دریافت کند. ولیکن معلوم گشت شما هم به این حد هم قائل نیستید و خود با مسئله ایران مشکل دارید و توهم جامعه جهانی به سرتان زده است.

پیام نوروزی پریزیدنت اوباما!

برادر عزیز، پریزیدنت اوباما! خیلی خوب بود شما اندکی از آن اریکه ی پوشالی قدرتتان پایین می آمدید و شعار تغییرتان را با حسن نیت به اثبات می رساندید،نه اینکه حتی در این پیام نوروزی، چماق بید خورده تان را در قبال ملت ایران نشانه بگیرید و بگویید:

«اکنون زمان آن است که دولت ایران برای کاستن تنش گامهای جدی و با معنی بردارد و در جهت توافقی پایدار و درازمدت در زمینه برنامه هسته ای حرکت کند. یافتن راه حل کاری آسان نخواهد بود. اما اگر بتوانیم، مردم ایران می توانند مزایای مبادلات بازرگانی بیشتر و روابط با کشورهای دیگر ازجمله ایالات متحده را ببینند. درحالیکه اگر دولت ایران همچنان حرکت در مسیر فعلی را ادامه دهد، تنها ایران را منزوی تر خواهد کرد.»

برادر عزیز! حتما گزارش روزنامه شهرتان، واشنگتن پست را خوانده اید که در گزارشی نوشت که مقامات و تحلیگران آمریکایی از اینکه تحریم ها مردم و دولت ایران را خسته کرده و نا امید کند، دلسرد شده اند و معتقدند تحریم ها نتوانسته تغییری در عزم و اراده ایران وارد کند.

پریزیدنت اوباما! این مطلب هم خاطر نشان کنم که برنامه هسته ای صلح آمیز ایران در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی بوده و تحت نظارت کامل آژانس تحت سیطره تان قرار دارد و تا کنون این نهاد مرجع بین المللی هیچ گزارشی مبنی بر انحراف ایران از برنامه های هسته ای اش منتشر نکرده است و فکر کنم شما باید این پیام را به مردم و رهبر فقیر مسلک! اسرائیل بدهید که به نگرانی جامعه جهانی توجهی خاص بنمایند.

شاید پیشرفت هایی که در این سالها توسط دانشمندان جوان ایرانی انجام شده است، برایتان شگفت آور بوده است و در مخیله تان هرگز چنین روزی را پیش بینی نمی کردید. ولیکن این حقیقت را باید گفت که از دل تحریم های شما ما به چنین پیشرفت هایی دست یافتیم که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

در پیام شادباشتان از ارتباط قطعتان با دانشمندان ما گفته اید و آنرا به گردن مردم فهیم ایران انداخته اید. اما این را باید گفت که پریز اتصال دو ملت در دستان شماست و این ارتباط توسط همکارانتان قطع شده است و حتی روزی شما گمان می کردید که با قطع این ارتباط می توانید جلوی ایران را از سایر پیشرفت ها بگیرید. حال آنکه در پیامتان، برای مردم ایران مسلم گشت که از کار خود کرده تان پشیمانید.

پرزیدنت اوباما! ما به حافظ اعتقاد راسخ و راستینی داریم و حرف و بیانش را در فالهایمان صادق می دانیم. این دفعه هم، مطابق سایر دفعات، حافظ، این شاعر پارسی گوی حقیقت گوی ، حرف دل ملت ایران را در قالب شعر زیبایش به شما بیان کرده است و از شما می خواهیم آنرا سرلوحه کارهایتان قرار دهید و حتی شده سفارش دهید تا به خط خوش و خوانا برایتان قاب کنند و در مقابل چشمانتان در اتاق کار بیضویتان در ساختمان سپیده کاخ سفید نصب کنند، تا قبل از تصمیمات علیه ایران نیم نگاهی به آن هم بیاندازید و عبرت بگیرید.

درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد

نهال دشمنی برکن که رنج بی شمار آرد

 

*** *** ***

اوبامای عزیز! این حرف های به حق ملت ایران است که هر انسان آزاده ای پذیرای ملت آزاده ای همچون ایران در تمام دوران ها بوده است. دشمنی کردن در نگاه ما نیست بلکه بیان حق و حقیقت همواره راه و رهرو ما بوده است. حقیقتی که شما هم در این سالها به آن پی بردید ولیکن همواره دست چدنی تان را در قبال دست راستی و صداقت ما دراز کرده اید.

امیدوارم در این چند صباحی از عمر دولت متغیرتان، نسبت به مردم ایران با نگاهی انسانی و خداجویانه بنگردید و با فرهنگ غنی ملت ما با صداقت برخورد کنید و احترام خاصی بدان قائل شوید.

راستی این را هم خطاب به شما: «عید شما مبارک»

و من الله توفیق

 

بازتاب: عمارنامه | زاهدانه | حرف تو | عرش نیوز | ناصرون

تعداد نظرات (۳)

با سلام مطلب شما در سایت زاهدانه در ج شد لینک مطلب
http://zahedaneh.ir/?p=13348

سلام.. تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتون در "حرف تو"

آقای اوباما! به فال حافظ عمل بنما!"



با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/6021

در این سایت انتشار یافت.

چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.

هدیه سایت حرف تو به شما:

امام على علیه‏ السلام فرمودند : براى کسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر کن که در مسافرت پنج فایده است: برطرف شدن اندوه، بدست آوردن روزى و دانش و آداب زندگى، و هم‏نشینى با بزرگواران.


یا علی

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/19842
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پیشنـهاد سـلیم النفس!

پدر...

مسیح عشق و جوانمردی

نوروز با عطر گل یاس

یک جامانده از اربعین

ما آمده ایم!

فدای چشمان گریان مادر شهید گمنام

سید مسیح در اوج به اوج آسمان ها رفت

سفر به انتهای صفر

نلسون ماندلا | Nelson Mandela

بلندترین شب تاریخ

امنیت ما در نگاه اقتصادی آقای رئیس جمهور

باران سلامت می کند

محرم در تکرار معنا پیدا می کند

میم مثل مادر، میم مثل مرضیه زهرا (س)

آقای اوباما! به فال حافظ عمل بنما!

جاده جنگ

نوروز نامه

نماینده ای که چپ و راست او را سلیم النفس می دانستند!

مرد روزهای خاکستری! تو را دوست داریم!

نینوا با نام حسین (ع) کرب بلا گشت

راستش را بگو

آیا من در میدان مبارزه، همان مهره سرباز در صفحه ی شطرنجم؟

شاه بی شین

آنقدر در خورشید زل بزنید تا چشمانتان بسوزد!

اقتصاد مقاومتی حتی در دوران مشروطیت

نماینده ساری: خیابان های ساری مال زمان ارابه وگاری بود!

به نام جوانگرایی ، به کام بازنشستگان

خرداد، آغازگر تفکر سلیم بهرامیست!

تفاخر فرهنگی یا اجبار فرهنگی ، مسئله اینست؟

حقانیت اسلام

بیایید یک هفته، بطور آزمایشی به این حدیث عمل کنیم!

به خدا مادرم، حضرت زهرا(س) را از این خطبه شناختم!

در سال « تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» ، به چه مواردی توجه کنیم؟

من شخصا اعلام می کنم به این فرد در انتخابات رای نمی دهم !

چرا سلمان رشدی باید بمیرد؟

مسیحای عشق و جوانمردی

ای دو سه تا کوچه زما دورتر ، ای شهیدان زنده ، سلام

سید مسیح تو را نماد چه بخوانم؟

سید مسیح

مهندس سید مسیح سلیم بهرامی

سلیم بهرام برفی

تمام مطالب نوشته شده در سلیم النفس، مختص به این سایت بوده و هرگونه باز انتشار آنها فقط با کسب اجازه و ذکر منبع و درج لینک بلا مانع است.
Copyright 2007-2013,Website and Publishing Rights Reserved By Salimonafs.IR ©