Instagram Instagram

باران سلامت می کند

دوست دارم من باشم و

یک روز سرد ِ بارانی

خدایی هم باشد

و هوایی آغشته

به اشک های آسمانی

در دیاری از سرسبزی و دلداده ی علوی

زیر باران روم

در کنار نازنین مردمانم

بدون هیچ چتر و بارانی!!!

هر چه باشی

چه خوب، چه بد

باران با نوای نمناکش

سلامت می کند!!!

*** *** ***

پی نوشت: این شعر محصول مشترکی بین اینجانب و یکی از دوستان شاعر توانمند کشورم، مهندس حمید مظلومی عزیز هست. که اگر او یاری ام نمی کرد نمی توانستم این ایده را در قالب شعر به نگارش در بیاورم.

درباره آنچه که می نگارم
مشترک وبگاه سلیم النفس شوید

    آدرس ایمیل خودتان را بگذارید تا آخرین مطالب «سلیم النفس» به صورت خودکار برایتان ایمیل شود.

نـوا و نـما

به مناسبت دوازدهمین سالگرد درگذشت مرحوم مهندس سید مسیح سلیم بهرامی نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی

کلیپ شماره یک

کلیپ شماره دو


نماینده مردم شهرستان ساری و میاندرود در دوره ششم مجلس شورای اسلامی

کلیک نمایید

آرشیو تاریخی

ترافیک ساری دیگر برای خودش از معضل شهری فراتر رفته و جزء برنامه های کاری شهروندان ساروی شده است. با توجه به مساحت شهرستان و جمعت مرکز استان و ورود مسافران کاری از دیگر نقاط استان خود عاملی بر ایجاد ترافیک در این شهرستان شده است. اما تا به حال از لحاظ شهرسازی هیچ تغییر و تحولی در شهر ساری شاهد نبوده ایم. کارهای صورت گرفته در شهرستان ساری، جز تغییر مسیرها و کوچک سازی میادین و اصلاح هندسی مسیرهای شهری و ایجاد طرح ترافیک در مرکز شهر و ایجاد تقاطع های همسطح و غیر همسطح و چند کار جزئی دیگر، بر این معضل نتوانسته مرهمی ثابت و پایدار باشد. ساری به عنوان مرکز استان و در آینده به عنوان کلانشهر استانهای شمالی باید دچار یک سری تغییر و تحولاتی در نظام شهری آن شود که این خود مستلزم توجه فراتر از خاص مسئولین امر می باشد. یادم  می آید در انتخابات مجلس هشتم ساری، یکی از نمایندگان راه یافته به مجلس، جناب آقای سید رمضان شجاعی در لوح فشرده (سی دی) تبلیغاتی خود فرموده اند:

« شهر ساری ما، متاسفانه نه تنها با همه ی شهرهای مراکز استان قابل قیاس نیست، حتی با شهرهای همجوار خودش و شهرهای استان مازندران قابل مقایسه نیست. ما باید ساری را به عنوان مرکز استان به رسمیت بشناسیم و برای مرکز استان شدن آن، همه ی تلاشمان و همه ی اهتماممان را داشته باشیم که از مرکزیت استان هست که می تونه خدمات و سرویس به همه ی شهرها استان داده بشه. الان در شهر ساری ما کوچه و خیابان های ما مال پنجاه سال پیش هست، مال زمانیکه ارابه و گاری بوده. الان در میدان ساعت پنجاه تا ماشین بیشتر جا نمی شه»

هر چند نگاه ایشان نسبت به ارتقاء جایگاه مرکز استان بعضا قابل ستایش و در مواردی قابل نقد می باشد و کارهای صورت گرفته در این سالها را نمی توان نادیده گرفت ولیکن این شعار تبلیغاتی ایشان، با توجه به گذشت پنج سال ، به مرحله عملیاتی نرسیده است و امید است با اهتمام ویژه ایشان انشاالله به مرحله اجرا برسد.

ساری این شهر زیبای شمال، شهر با قدمت تاریخی عظیم ، شهر رنج کشیده از برخودهای ناجوانمردانه ای که در طول تاریخ به آن شده است ، شهر آرش کمانگیر تعیین کننده مرز فرهنگی ایران و توران، شهر علویان پاک سرشت محمدی، شهر بهار نارنج های خوش عطرش، شهر مشاهیر و بزرگانی که در هر عصری در جایگاه تاثیر گذار خدمت کرده اند و شهر پایتخت نشین ها و پایتخت فرهنگی علویان جهان ، امروز نیاز به اهتمام ویژه دارد.

خیابانهای اصلی شهر با وجود قدمتی که دارند، دیگر پاسخگو این حجم ترافیک عبوری از آن را ندارد و نیازمند تعریض و ایجاد معابر شهری  و تقاطع های غیر همسطح جدیدی می باشد. که این خود نیازمند ایجاد و اجرای طرح تفصیلی شهرستان ساری را دارد.

این روزها شاهد تغییر و تحولاتی در عمارت شهرداری شهرستان ساری می باشیم. شهردار جدید که با روحیه قوی و پرشور وارد صحنه شده است لازم است نسبت به حل این معضل با توجه به پتانسیل های موجود اهتمام ویژه ای داشته باشد و بداند که هر روز در پیشگاه خداوند و مردم مورد پرسش و مواخذه قرار می گیرد و همچنین به نماینده محترم شهرمان،جناب آقای شجاعی عرض می کنم که از این فرصت بدست آمده در جهت رفع مشکلات مردم گام های موثری بردارند و بدانند چشمان تیزبین مردم همواره نسبت به امور جاریه پرسشگر است، چرا که حضرتعالی در قسمت پایانی لوح فشرده (سی دی) تبلیغاتی خود نیز فرموده اید:

«نهایتا عرضم، خطابم خدمت به مردم عزیز و شریف شهر ساری، بخشهای مرکزی، میاندورود، کلیجانرستاق، دودانگه، چهاردانگه این است که باید یک اهتمام و جدیت واقعی برای رسیدن به یک جهش و توسعه مطلوب و سازگار برداریم و گام برداشتن در این عرصه مستلزم این است که خوب بشناسم ، خوب انتخاب کنیم، خوب حمایت کنیم، خوب هم به موقع پرسشگر باشیم. ما چهار سال نماینده انتخاب می کنیم بعد ، بعد از چهار سال می رویم دنبالش. وقتی نماینده انتخاب کردیم باید پرسشگر باشیم مطالبات خودمون رو بخواهیم شعارهایی که داده عناوینی که گفته»

 

پی نوشت: روز خبرنگار را به این مجاهدان عرصه خبری  هم تبریک و تهنیت عرض می کنم.

۹۱/۰۵/۱۷

تعداد نظرات (۳)

سلام اقاسید وب جالبی دارین
توصیفات جالبی از ساری داشتی ...

بهتر است جناب آقای شجاعی به جای مطرح کردن مشکلات شهر ، به دنبال راه حل باشند و با برداشتن موانع پیش رو مسئولین شهری در جهت تخریب بافت فرسوده مرکز شهر ؛ و با درایتی که مسئولین شهرداری در اخذ متخصصین حوزه ترافیک به عنوان مشاور خواهند داشت ، ان شاا... شاهد بهبود وضعیت ترافیکی شهرمان باشیم ./
سلام آقا سید رضا
واقعا شهر ساری بدون پشتیبان است و آن هایی که دستشان می رسد، کاری نمی کنند و آن هایی که می خواهند کاری کنند دستشان به جایی بند نیست. خدا آخر و عاقبت شهر ما را بخیر کند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پیشنـهاد سـلیم النفس!

پدر...

مسیح عشق و جوانمردی

نوروز با عطر گل یاس

یک جامانده از اربعین

ما آمده ایم!

فدای چشمان گریان مادر شهید گمنام

سید مسیح در اوج به اوج آسمان ها رفت

سفر به انتهای صفر

نلسون ماندلا | Nelson Mandela

بلندترین شب تاریخ

امنیت ما در نگاه اقتصادی آقای رئیس جمهور

باران سلامت می کند

محرم در تکرار معنا پیدا می کند

میم مثل مادر، میم مثل مرضیه زهرا (س)

آقای اوباما! به فال حافظ عمل بنما!

جاده جنگ

نوروز نامه

نماینده ای که چپ و راست او را سلیم النفس می دانستند!

مرد روزهای خاکستری! تو را دوست داریم!

نینوا با نام حسین (ع) کرب بلا گشت

راستش را بگو

آیا من در میدان مبارزه، همان مهره سرباز در صفحه ی شطرنجم؟

شاه بی شین

آنقدر در خورشید زل بزنید تا چشمانتان بسوزد!

اقتصاد مقاومتی حتی در دوران مشروطیت

نماینده ساری: خیابان های ساری مال زمان ارابه وگاری بود!

به نام جوانگرایی ، به کام بازنشستگان

خرداد، آغازگر تفکر سلیم بهرامیست!

تفاخر فرهنگی یا اجبار فرهنگی ، مسئله اینست؟

حقانیت اسلام

بیایید یک هفته، بطور آزمایشی به این حدیث عمل کنیم!

به خدا مادرم، حضرت زهرا(س) را از این خطبه شناختم!

در سال « تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» ، به چه مواردی توجه کنیم؟

من شخصا اعلام می کنم به این فرد در انتخابات رای نمی دهم !

چرا سلمان رشدی باید بمیرد؟

مسیحای عشق و جوانمردی

ای دو سه تا کوچه زما دورتر ، ای شهیدان زنده ، سلام

سید مسیح تو را نماد چه بخوانم؟

سید مسیح

مهندس سید مسیح سلیم بهرامی

سلیم بهرام برفی

تمام مطالب نوشته شده در سلیم النفس، مختص به این سایت بوده و هرگونه باز انتشار آنها فقط با کسب اجازه و ذکر منبع و درج لینک بلا مانع است.
Copyright 2007-2013,Website and Publishing Rights Reserved By Salimonafs.IR ©