Instagram Instagram

باران سلامت می کند

دوست دارم من باشم و

یک روز سرد ِ بارانی

خدایی هم باشد

و هوایی آغشته

به اشک های آسمانی

در دیاری از سرسبزی و دلداده ی علوی

زیر باران روم

در کنار نازنین مردمانم

بدون هیچ چتر و بارانی!!!

هر چه باشی

چه خوب، چه بد

باران با نوای نمناکش

سلامت می کند!!!

*** *** ***

پی نوشت: این شعر محصول مشترکی بین اینجانب و یکی از دوستان شاعر توانمند کشورم، مهندس حمید مظلومی عزیز هست. که اگر او یاری ام نمی کرد نمی توانستم این ایده را در قالب شعر به نگارش در بیاورم.

درباره آنچه که می نگارم
مشترک وبگاه سلیم النفس شوید

    آدرس ایمیل خودتان را بگذارید تا آخرین مطالب «سلیم النفس» به صورت خودکار برایتان ایمیل شود.

نـوا و نـما

به مناسبت دوازدهمین سالگرد درگذشت مرحوم مهندس سید مسیح سلیم بهرامی نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی

کلیپ شماره یک

کلیپ شماره دو


نماینده مردم شهرستان ساری و میاندرود در دوره ششم مجلس شورای اسلامی

کلیک نمایید

آرشیو تاریخی

۳ مطلب در فروردين ۱۳۸۷ ثبت شده است

رادیو زمانه که این خبر را بطرز تامل برانگیزی پوشش وسیعی داده درباره فیلم آورده است:

"این فیلم پانزده دقیقه‌ای در بخش اول خود به صورت متناوب آیه ای از سوره های قرآن را تلاوت می کند و سپس رابطه ای میان مضمون آیه را با خشونتهای تروریستی یا اندیشه های افراطگرایانه برجسته می سازد. مثلا در آغاز فیلم صفحه ای از قرآن باز می شود و آیه ای قرائت می‌شود که در آن "مؤمنان ترغیب به دشمنی با دشمنان الله می‌شوند." پس از آن تصاویری از جمله هواپیماها به برج‌های مرکز جهانی تجارت در نیویورک به نمایش در می‌آید. صحنه‌هایی از بمب‌گذاری‌های لندن و مادرید و قتل کارگردان هلندی نیز در فیلم آمده است.

در صحنه هایی از این فیلم نیز قمه خوردن کودکان شیعه عراقی توسط مادرانشان در عاشورا و اعدام زنی افغانی توسط طالبان در زمین فوتبالی در کابل را نشان می دهد.

در بخش دوم، فیلم بر حضور مسلمانان در هلند و اروپا متمرکز می شود و تفاوت باورهای دینی آنان را در باره زناکاران و جهاد و روابط همجنسگرایانه برجسته می سازد و آنها را به عنوان خطری برای جوامع اروپایی مطرح می کند.

در این فیلم کوتاه که "فتنه" (Fitna) نام‌گذاری شده روایت کلامی وجود ندارد و فیلم صرفا با کنار هم گذاشتن آیات و صحنه هایی از فیلمهای تلویزیونی مختلف و یا بریده روزنامه ها روایت خود را پیش می برد.

در این فیلم صحنه‌هایی از ویدیوهای سر بریدن غربیان توسط افراد گروه القاعده، سخن‌رانی‌های شدیداللحن خطبای اسلامی از شبکه تلویزیونی اقرء عربستان سعودی و صحنه‌های مربوط به کشته شدن کارگردان هلندی ضد اسلام، تئو فان خوخ (ون گوگ) به دست یک مراکشی مسلمان گنجانده شده است. در صحنه هایی از فیلم نیز یهودکشی و یهودستیزی از زبان امامان مساجد و جمعه که به زبان عربی سخنرانی می کنند برجسته می شود.

پس از آن تصاویری از رهبران ایران از جمله محمود احمدی‌نژاد، پخش می شود که وعده می دهند اسلام تمام جهان را فتح خواهد کرد.

تهدیدهای مختلف نسبت به سیاستمداران ضد اسلامی هلند از دیگر تصاویر این فیلم هستند.

فیلم خیرت ویلدرس با تظاهر به پاره کرده صفحه ای از قرآن که به زعم او حاوی آیات مبلغ خشونت است و فید فیلم پیش از انجام آن تمام می شود. صدای پاره شدن صفحه شنیده می شود اما در تیتراژ پس از این صحنه می آید: «صدایی که شنیدید صدای پاره کردن صفحه ای از کتاب تلفن بود.»

او در این تیتراژ می گوید: «دولت می خواهد که شما به اسلام احترام بگذارید اما اسلام برای شما احترامی قائل نیست.» در تیتراژ پایانی فیلم پیامهایی می آید در باره اینکه باید ایدئولوژی اسلامی را شکست داد همانطور که ایدئولوژی کمونیستی شکست داده شد. "

اما هدف از انتشار چنین فیلمی چه بوده؟ آیا به قول ویلدرس سعی در نشان دادن چهره ی مبین اسلام بوده ؟اگر قرار باشد که چهره ی اسلام را از طریق افرادی که خود را پرچمدار اسلام میدانند و در باطل از اسلام ذره ای نمی فهمنند نشان دهیم ،پس براحتی می توان چهره ی مسیحیت از طریق پرچمداران آن نشان داد . جرج دبلیو بوش نیز خود را مسیحی میداند در حالی که خود نمادی از  تجاوز و بی حرمتی ،دروغ و مکر و جنگ ناعادلانه و... است.

وجود عناصری چون القاعده و وهابیون و بهاییان و ... که خود از دست ساخته های غرب هستند چرا که شواهد نیز موید به این مطلب هست(فیلم فارانهایت) نمی توانند مسلمان باشند چرا که اسلام با هر گونه افراط و تفریط مخالف است و آنها حتی به حاله ای از اسلام دست نیافته اند.

حال چرا بیشتر این فیلم در مورد جهاد و فعل شهادت مانور می دهد ؟ به نظر من این فعل تنها محکمترین سدی است که توانسته اسلام ناب محمدی را حفظ کند. و بیشتر این فعل در بچه های شیعی دیده می شود  چرا که وجود مراجع تقلید و تبعیت از این حضرات در غیاب حضرت ولی عصر (عج) توانسته یک وحدت کلمه را در میان آنها به وجود بیاورد. و نیز رسیدن به مقام شهادت را رسیدن به اجر والای الهی بدانند. چرا که شیعه هموار به گذشته ی سرخ و به آینده ی سبز می اندیشد.

نمونه های این جهاد را در دفاع مقدس و همچنین در جنگ 33روزه حزب الله لبنان باید دید و همواره این رهبران شیعی هستند که از محبوبترین افراد در خاورمیانه به حساب می آیند.(امام خامنه ای و سید حسن نصر الله و آیت الله سیستانی و محمود احمدی نژاد)

اما بیشتر این فیلم به حاکمیت اسلام در پایان تاریخ سخن می گوید . چرا که خود هانگینتون بعد از مدتی به اصلاح نظریه خود می پردازد و می گوید:(و اما اکنون پس از مشاهدات و ملموسات در یافتم که نظریه پیشین من در مورد اسلام و تمدن اسلامی که آن را پایان یافته می دانستم اشتباه بوده است و اکنون باور دارم که تمدن اسلامی ،تمدن ماندگار و پایدار است)

این حرکات و اعمال باید جوابی در خور مسلمانی به آنها داد. چرا اگر امروز به پیامبر توهین می کنند فردا به راحتی همه ی مسلمانان را از بین میبرند.و همواره خداوند می فرماید که ما سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهیم مگر خوشان بخواهند.

و ما نباید به مانند قوم موسی به موسی زمانه بگوییم که ما می نشینیم و تو و خدایت برو وبا آنها پیکار کن!

 

۱دیدگاه ۳۱ فروردين ۸۷ ، ۱۱:۳۷
سلیم النفس

در این لحظه/در این نوروز/در این روز دل انگیز بهاری/هوا بس شادمان است/در این حوالی نیست تکه ابری/تیره وتنها/چون که خورشید/ این شی زرین الهی/کرده نابود/چون رسیده/روز نو /روز شکفتن/روز عطر و/ یاس ِ مطهر/ روز آغاز ولادت/روز گرما/روز دوستی/روز سلم و آشتی و شادمانی /گر کسی ،کس را ببیند /خوش و روبوسی و عیدی بگیرد/

بپوشد کوه ردایی سبز /کلاخود سپید نهد بر سر/درختان هلی و آلبالو و غیره وغیره/ کند جامه سپیدی بر تن /شود نوعروسی بر دشت/بگذرد جوی آبی زیر پای این عروس دشت/ خورَد بلبل ز آن جوی /آبی/کند شکر خدا با زبان بی زبانی /چه چه بلبل همان شکر خدایی است/خدایا شکرت/ زاین نعمت/از این رحمت/از این سبزی و سپیدی و ولادت/ خدایا گر تو نیستی ،من نیستم،پوچم و کیستم و چیستم!؟/ چون تویی یاری رسانم/الهی طلبی دارم زتو / در این نوروز/در این روز یمن مبارک/دلم سامان ببخش ز دیدار یارم/ همان یاری که ندیدم به از او زقبل و زبعد/ نماد و نشانه تو باشد در این دشت و چمن/چرا که کسی گر بیند چهره ی دلربایش/بپیچد به سوی خدایش/به وقتی بچرخد دستش به سوی اله/نباشد یدی برتر از خلق نزد تو ای کبریا/بلبل در راز و نیاز خویش /می کرد درد دلی وسیع/در همان حال پژمردگی/ شنید صدای گوسپندانی /که سوی او می آمدند همی / در همان حال دل مردگی /رفت سوی کار خویش/رفت دورتر تا دورها/دور،دور ،دورها/تا بیابد اثری از یار را/برنگردد/تا وقت دیدار یار را/ در بین راه / خسته از هجران یار /می نشیند بر سر شاخه انار/در کنارش هدهد باد صباست/با حالتی وصف ناپذیر/می پرسد از هدهد مطلبی/ مطلبش یافتن یار بوده است همی / هدهد باد صبا /با نگاهی آرام /و دل انگیز/گوید: /خواهی که از او برایت گویم/بلبل این را که بشنید /بی معطلی /خواست تا هد هد لب وا کند/سر دلش را رسوا کند/

هدهد آغاز کرد از وصف او/ از ریشه بگرفته تا خُلق او /از روش و عادت و رفتار او/مجذوبتر می گشت بلبل ز وصف او/   که می آید مردی با عبا و ردای محمدی /چون که اوست وارث اصلی نبی و ولی/جانشین بر حق علی /مادرش فاطمه دخت نبی است/نامش بگرفته از نام نبی ست/قدمش سبز کرده این تکه زمین/درختان به رخصت او/بپوشند جامه ی سپید /ماکیان و آدمیان در پی اویند/ چرا که او غایب است از هر چشم گنهی/در پی رفتار او /باید جست خُلق محمدی/چون سیرتش /سیرت قرآن است/راه و رسمش پیرو اسلام است/ دیده است دیدگانت یار را/چندین بار/افسوس نشناخت او را حتی یه بار/توصییه ای دارم من به تو/گر بخواهی او را یابی/پس رو کن به اخلاص ای عزیز/که اخلاص است کلید در دل/بباید تو را با او یکدلی/نشاید که اورا همی خوانی/و نباشد در دلت جایگهی/هر صبح او را یاد کن/در خلوتگاهت او را جای کن/بخواه از اله/تا دهد رخصت به او /رخصتی گر دهد /رخصتی است/گر که او ظاهر شود/عدل در جهان حاضر شود/

هدهد از شرح دست کشید / باقی کار را به بلبل بازستاند/بلبل /در همان حال پریشانی خویش/زین بیت را زمزمه کرد و از آنجا نیز برفت/

 

اگر چه تلخ باشد فرقت یار              در او شیرین بود امید دیدار

۶دیدگاه ۱۱ فروردين ۸۷ ، ۱۴:۳۰
سلیم النفس

مدینه شهری زیباست اما غم وماتم در آن بسیار حس می شود نمی دانم بخاطر قبرستان بقیع است یا خانه فاطمه آن زن بهشتی که چه ها نکردند این قوم ظالمین است یا بخاطر نمیدانم این جمله احساس مشترک هر آن کس است که آنجا را دیده ...

در حرم نبوی با شاهکارهای معماری مواجه می شوی بطوری که اگر پشت یک ستون بایستی ستون های پشت سری را نمی بینی(یعنی همه پشت سر هم در یک راستا قرار دارند) هر چند از معماران ایتالیایی و ژاپنی و...استفاده شده و بنابر آیه قرآن این کار درستی نبوده ،چرا که خداوند در قرآن می فرماید:

مشرکان حق ندارند مساجد خدا را آباد کنند در حالی که به کفر خویش گواهی می دهند

آنها اعمالشان نابود شده و در آتش دوزخ جاودانه اند

مساجد خدا را تنها کسانی آباد می کنند که ایمان به خدا و

روز قیامت و نماز و زکات را بپردازد و جز از خدا نترسد

امید است چنین گروهی از هدایت یافته گان باشند(17- 18- توبه)

اما از این چیزهای مادی اگر بگذریم به دنیای تازه ای وارد می شویم که هر کس نتواند وارد آن شود و آن یکدلی با حضرت رحمت محمد مصطفی(ص) است و وجود نورانی و پر برکت این بنده عزیز و مقرب الهی است و امروزه نیز ما با اجرای سخنان و پیروی از سیرت ایشان بتوانیم در راهی قدم بر داریم که همواره به کمال اصلی برسیم. 

 

 

۳دیدگاه ۰۱ فروردين ۸۷ ، ۰۶:۵۸
سلیم النفس

پیشنـهاد سـلیم النفس!

پدر...

مسیح عشق و جوانمردی

نوروز با عطر گل یاس

یک جامانده از اربعین

ما آمده ایم!

فدای چشمان گریان مادر شهید گمنام

سید مسیح در اوج به اوج آسمان ها رفت

سفر به انتهای صفر

نلسون ماندلا | Nelson Mandela

بلندترین شب تاریخ

امنیت ما در نگاه اقتصادی آقای رئیس جمهور

باران سلامت می کند

محرم در تکرار معنا پیدا می کند

میم مثل مادر، میم مثل مرضیه زهرا (س)

آقای اوباما! به فال حافظ عمل بنما!

جاده جنگ

نوروز نامه

نماینده ای که چپ و راست او را سلیم النفس می دانستند!

مرد روزهای خاکستری! تو را دوست داریم!

نینوا با نام حسین (ع) کرب بلا گشت

راستش را بگو

آیا من در میدان مبارزه، همان مهره سرباز در صفحه ی شطرنجم؟

شاه بی شین

آنقدر در خورشید زل بزنید تا چشمانتان بسوزد!

اقتصاد مقاومتی حتی در دوران مشروطیت

نماینده ساری: خیابان های ساری مال زمان ارابه وگاری بود!

به نام جوانگرایی ، به کام بازنشستگان

خرداد، آغازگر تفکر سلیم بهرامیست!

تفاخر فرهنگی یا اجبار فرهنگی ، مسئله اینست؟

حقانیت اسلام

بیایید یک هفته، بطور آزمایشی به این حدیث عمل کنیم!

به خدا مادرم، حضرت زهرا(س) را از این خطبه شناختم!

در سال « تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» ، به چه مواردی توجه کنیم؟

من شخصا اعلام می کنم به این فرد در انتخابات رای نمی دهم !

چرا سلمان رشدی باید بمیرد؟

مسیحای عشق و جوانمردی

ای دو سه تا کوچه زما دورتر ، ای شهیدان زنده ، سلام

سید مسیح تو را نماد چه بخوانم؟

سید مسیح

مهندس سید مسیح سلیم بهرامی

سلیم بهرام برفی

تمام مطالب نوشته شده در سلیم النفس، مختص به این سایت بوده و هرگونه باز انتشار آنها فقط با کسب اجازه و ذکر منبع و درج لینک بلا مانع است.
Copyright 2007-2013,Website and Publishing Rights Reserved By Salimonafs.IR ©