Instagram Instagram

باران سلامت می کند

دوست دارم من باشم و

یک روز سرد ِ بارانی

خدایی هم باشد

و هوایی آغشته

به اشک های آسمانی

در دیاری از سرسبزی و دلداده ی علوی

زیر باران روم

در کنار نازنین مردمانم

بدون هیچ چتر و بارانی!!!

هر چه باشی

چه خوب، چه بد

باران با نوای نمناکش

سلامت می کند!!!

*** *** ***

پی نوشت: این شعر محصول مشترکی بین اینجانب و یکی از دوستان شاعر توانمند کشورم، مهندس حمید مظلومی عزیز هست. که اگر او یاری ام نمی کرد نمی توانستم این ایده را در قالب شعر به نگارش در بیاورم.

درباره آنچه که می نگارم
مشترک وبگاه سلیم النفس شوید

    آدرس ایمیل خودتان را بگذارید تا آخرین مطالب «سلیم النفس» به صورت خودکار برایتان ایمیل شود.

نـوا و نـما

به مناسبت دوازدهمین سالگرد درگذشت مرحوم مهندس سید مسیح سلیم بهرامی نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی

کلیپ شماره یک

کلیپ شماره دو


نماینده مردم شهرستان ساری و میاندرود در دوره ششم مجلس شورای اسلامی

کلیک نمایید

آرشیو تاریخی

۳ مطلب در آذر ۱۳۸۷ ثبت شده است

جمعه گذشته، غروب ، فیلم (کدوی اسرار آمیز) داده بود. که از نظر محتوای فیلم چیزی به خوبی نمود پیدا می کرد که در ادامه خواهم گفت.قضیه فیلم از این قرار بوده است که پسرکی برای صید ماهی به دریاچه می رود.درحین ماهیگیری، درازکشان، زیر نور درخشان آفتاب و لب اسکله، آرزو می کند که ای کاش در تمام درس  ها موفق باشد.در همین حین قلاب ماهی گیری اش به سمت یک کدوی تنبل که زیر آب افتاده بود حرکت می کند (بصورت انیمیشن) و پس از اینکه قلاب به کدو گیر می کند.پسرک متوجه تکان خوردن قلاب می شود و قلاب ماهی گیری را از آب بیرون می کشد. او با تعجب فراوان به او می نگرد.کدو تنبل از او میخواهد که هر چه می خواهد آرزو کند و تا او بر آورده گرداند.اما به شرطی که پسرک او را دوست داشته باشد و راز وجود او را بر کسی فاش نکند...هر چند کدو تنبل نتوانست تمام آرزوهای پسرک را بخوبی و درست بر آورده کند اما وجود یک تکیه گاه در این داستان حس می شود.

چند روز پیش به این فکر افتاده بودم که امروز هر چه می خواهم از خدا طلب کنم.البته معقول...باز دوباره تاکید می کنم معقول. از مکان نشستن در تاکسی تا طلب های عرفانی...البته به مانند داستان بالا، این موضوع را نباید فراموش کنیم که خدا را دوست اصلی خود بنگاریم. و جالب اینجا بود که تمام خواسته هایم که معقول بوده بر آورده شده بود...

حضرت علی (ع) در این باره در نهج البلاغه نکته ای زیبایی دارند که می فرمایند:" خدایا تو با دوستانت از همه انس گیرنده تری، و برطرف کننده نیازهای توکل کنندگانی ، بر اسرار پنهانشان آگاه و دلهایشان در حسرت دیدار تو داغدار است، اگر تنهایی و غربت به وحشتشان اندازد یاد تو آرامشان می کند، اگر مصیبتها بر آنان فرود آید، به تو پناه می برند و روی به درگاه تو دارند، زیرا می دانند سر رشته ی کارها به دست توست و همه ی کارها از خواست تو نشات می گیرد. خدا یا اگر برای خواستن درمانده شوم، یا راه پرسیدن را ندانم، تو مرا به اصلاح کارم راهنمایی فرما و جانم را به آنچه مایه رستگاری من است هدایت کن، که خدا یا مرا با بخشش خود بپذیر و با عدل خویش، با من رفتار کن!"  ( ترجمه خطبه 227- نهج البلاغه)   

 

زیر نوشت:   زمان امتحانات دانشگاهی ام دیگر نزدیک شده است و دیگر زمان درس خواندنم هم فرا رسیده. اولا دعا کنید که بتوانم در امتحانات موفق باشم...محتاج دعا هستم... ثانیا به احتمال قوی وبلاگم در این مدت کم به روز خواهد شد. هرچند وبلاگم در این مدت چشم به راه نظرات شاپرکهای وبلاگ خوان می باشد. امید است پس از پایان امتحانات بتوانم پاسخگوی نظرات محبت آمیز شما دوستان باشم. 

۲۳دیدگاه ۲۶ آذر ۸۷ ، ۰۸:۵۴
سلیم النفس

در طی روزهای اخیر صحبتهایی مبنی بر تغییر نام دریای خزر در کتب درسی و علمی به دریای مازندران از زبان بزرگانی ازجمله پدر علم تاریخ مازندران جناب دکتر حسین اسلامی شنیده می شد و همچنین طرح نظرسنجی خودجوش یک عده از آگاهان به این قضیه ،مبنی بر تغییر نام کذایی در رسانه ی ملی ، یکی از بحث های مهم  این چند ماه به حساب می آمد. این حرکات نشان از آگاهی مردمی میدهد که نام خزر را مناسب این دریا نمی دانند، چرا که خزر نام قومیست که ادعا می‌شود غارتگر، بربر ستیزه جو و غیر ایرانی بودند. این قوم در بین شمال غربی دریا و دریای سیاه سکونت داشتند و به دین یهودیت گرویده بودند. بنای استحکامات بزرگی چون شهر در بند یا (باب الابواب) در شمال قفقاز در عهد ساسانیان ، که برای جلوگیری از تجاوزگریها و ویرانگریهای خزران صورت گرفت، هنوز پا برجاست. رواج امروزی دریای خزر به طور کلی به زمان اشغالگری روس‌ها در دوره قاجاریه و کوتاه سازی دست ایرانیان از این دریا برمی گردد. (منبع: کتابخانه دیجیتالی دید)

 هر چند در سالهای اخیر شاهد یک سری از فعالیتهایی مبنی بر تغییر این عنوان در نام مکانها بودیم که نمونه ی بارز آنرا می توان در دوره ی گذشته ی شورای اسلامی شهرستان ساری مشاهده کرد که یکی از مصوبات آنها تغییر نام میدان خزر به نام مزین ولی عصر میباشد.

در این راستا ، انتظار می رود مسئولان فرهنگی بالاخص مسئولان فرهنگی مازندران ازجمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رسانه ی محلی مازندران و سایر ارگانهای مرتبط با این امر، حداکثر تلاش خود را مبنی بر آگاهی و تغییر این نام که گستره ی اسمی آن به مکانها و شرکتها و ... را در بر گرفته داشته باشند.

برای آگاهی بیشتر به این آدرس مراجعه کنید

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C_%D8%AE%D8%B2%D8%B1

۳دیدگاه ۰۵ آذر ۸۷ ، ۱۰:۴۹
سلیم النفس

تلویزیون را روشن می کنم / گزارشها میدهند فریاد / از جنگهای عراق گرفته تا زندانهای مخوف / از بی عدالتی و ظلم شکوه ها دارند / میگویند فلان جا جنگیست/ اما کدام جنگ بالاتر از اشغال فلسطین برپاست/ کاش میشد جای قلم بی روح خویش می گرفتم اسلحه / کاش می شد میرفتم فلسطین / تا شوم همدوش همرزمان خویش / کاش می شد خرد می کردم با لگام خویش / دندانهای آن شیطان پلید / تا بداند که مسلمانی چیست / در آیین مسلمانی / جای پلیدی خالیست / یاد یتیم را در دل کردن است / دست آن ستمدیده را بگرفتن است / هر که خواهد رود سوی اله / شهد شهادت باید بنوشد این منا/ هر چه گویم کم گویم / تو بخوان تا آخر این کیش من /

 اما مسلمانان/ مسلمانیتان کو/ در آرید آن خرقه ی پستییتان زود /  همان خرقه که گر نرم باشد ولی چه سود / که خارهایش کند بی سود/

ای شاپرکها بپاخیزید / به دست گیرید سلاح خویش را / به هوش باشید ای رزمندان اله / نجات دهید ستمدیدگان را / نجات دهید ...

 

۰دیدگاه ۰۵ آذر ۸۷ ، ۱۰:۴۷
سلیم النفس

پیشنـهاد سـلیم النفس!

پدر...

مسیح عشق و جوانمردی

نوروز با عطر گل یاس

یک جامانده از اربعین

ما آمده ایم!

فدای چشمان گریان مادر شهید گمنام

سید مسیح در اوج به اوج آسمان ها رفت

سفر به انتهای صفر

نلسون ماندلا | Nelson Mandela

بلندترین شب تاریخ

امنیت ما در نگاه اقتصادی آقای رئیس جمهور

باران سلامت می کند

محرم در تکرار معنا پیدا می کند

میم مثل مادر، میم مثل مرضیه زهرا (س)

آقای اوباما! به فال حافظ عمل بنما!

جاده جنگ

نوروز نامه

نماینده ای که چپ و راست او را سلیم النفس می دانستند!

مرد روزهای خاکستری! تو را دوست داریم!

نینوا با نام حسین (ع) کرب بلا گشت

راستش را بگو

آیا من در میدان مبارزه، همان مهره سرباز در صفحه ی شطرنجم؟

شاه بی شین

آنقدر در خورشید زل بزنید تا چشمانتان بسوزد!

اقتصاد مقاومتی حتی در دوران مشروطیت

نماینده ساری: خیابان های ساری مال زمان ارابه وگاری بود!

به نام جوانگرایی ، به کام بازنشستگان

خرداد، آغازگر تفکر سلیم بهرامیست!

تفاخر فرهنگی یا اجبار فرهنگی ، مسئله اینست؟

حقانیت اسلام

بیایید یک هفته، بطور آزمایشی به این حدیث عمل کنیم!

به خدا مادرم، حضرت زهرا(س) را از این خطبه شناختم!

در سال « تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» ، به چه مواردی توجه کنیم؟

من شخصا اعلام می کنم به این فرد در انتخابات رای نمی دهم !

چرا سلمان رشدی باید بمیرد؟

مسیحای عشق و جوانمردی

ای دو سه تا کوچه زما دورتر ، ای شهیدان زنده ، سلام

سید مسیح تو را نماد چه بخوانم؟

سید مسیح

مهندس سید مسیح سلیم بهرامی

سلیم بهرام برفی

تمام مطالب نوشته شده در سلیم النفس، مختص به این سایت بوده و هرگونه باز انتشار آنها فقط با کسب اجازه و ذکر منبع و درج لینک بلا مانع است.
Copyright 2007-2013,Website and Publishing Rights Reserved By Salimonafs.IR ©